cursor

Cute Poka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Click here for Myspace Layouts

TaTaPaN UmUm

http://www.cute-smiley.com
http://www.cute-smiley.com

http://www.cute-smiley.comDaisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickershttp://www.cute-smiley.com

Thursday, December 2, 2010

TaNdA2 Si DiA berBoHoNg

Macam mana kita nak kenali seseorang berbohong? Dalam rona warna kehidupan,Tidak kira lelaki atau wanita,sahabat, saudara atau rakan.Mari membaca tip-tip bagaimana untuk mengenali si dia berbohong.


Menyentuh hidung – Apabila seseorang cuba berbohong, tisu-tisuerektil akan dipenuhi dengan darah menyebabkan ianya membesar.Fenomena ini juga dikenali sebagai kesan pinocchio.Jika seseorang bercakap dengan anda dengan kerap menyentuh hidung yang tidakgatal, sebenarnya ada sesuatu yang cuba diselindungkannya.
Menutup mulut – Juga ada sesetengah orang akan menyentuh mulut apabila cubaberbohong. Ini merupakan satu tindakbalas automatik yang lahir dari psikologikerana dari kecil sudah dididik untuk tidak bercakap bohong. Tindakan psikologiapabila mulut cuba bercakap bohong, tangan akan cuba menghalangnya.
Gagap – Tanda emosi. Seseorang yang selalunya bercakap lancar dan licin tiba-tibamenjadi gagap merupakan tanda emosi sedih, pilu, marah dan sebagainya. Berkemungkinanbercakap bohong merahsiakan sesuatu.
Pergerakan mata – Orang yang bercakap bohong akan cuba meyakinkan mangsa denganmemandang tetap ke anak mata. Oleh itu, jika kerdipan mata berkurangan dari kadarbiasa. Ini tanda berbohong, sebaliknya, ada juga orang kerdipannya lebih dari kadar biasajika cuba berbohong. Kerdipan mata yang normal sahaja menunjukkan dirinya tidak berbohong.
Melengah-lengah jawapan – Orang yang berbohong perlu berfikir bagimencipta pembohongannya. Berfikir terlalu lama, berdehem, batuk juga tandadia mungkin berdusta.
Resah - Orang yang sedang berbohong kerap gelisah, rimas dan mengubah-ubah postur badannya.Apabila dia tidak senang berhadapan dengan sesuatu soalan. Berkemungkinan dia sedang berbohong.
Akhir kata, untuk mengenali seseorang itu berbohong atau tidak. Kita perlu memahami dan sentiasa memerhatiair muka, gerak badan,dengan teliti. Body Language sudah boleh untuk kita melihat samaada seseorang itu berbohongataupun tidak. Jika gerak geri amat berlainan daripada biasa, cuma yang perlu kita lakukan adalahmemerhati gerak geri seseorang itu.

dArIpAdA-AliFF Cullen

No comments:

Post a Comment